بلاگ, زیورآلات

همه چیز درباره حلقه ازدواج و حلقه نامزدی

همه چیز درباره حلقه ازدواج و حلقه نامزدی

سنت گرفتن و دادن حلقه ازدواج به ۴۸۰۰ سال گذشته یعنی به دوران مصر باستان بر می‌گردد. در آن زمان این حلقه‌ها از جنس پاپیروس و نی ساخته می شدند.

حلقه عروسی برای زوجین نماد ابدیت و تشکیل خانواده و متاهل بودن است.

در واقع انگشتر ازدواج نشانه تعهد نسبت به فرد مقابل است. همچنین نشان‌ دهنده عشق و وفاداری است که هر یک از طرفین نسبت به یکدیگر دارند.

ممکن است دادن حلقه در هر سنت و فرهنگ کمی متفاوت باشد، ولی احساسات و معنای عشق در قالب حلقه‌های عروسی در سراسر جهان یکسان بوده و همیشه این حلقه ها بین زوجین در حال رد و بدل شدن هستند.

به عبارتی این عشقی است که باید تا ابد دوام بیاورد. انگشتر ازدواج نماد حلقه‌ای است که نه آغازی دارد و نه پایانی. هنگامی که شما پیمانی با شریک خود میبندید و حلقه عروسی را بر روی انگشت وی می گذارید، عهدی بین شما به وجود می آید که نشان می دهد شما باید تا ابدیت کنار یکدیگر بمانید. برخی از زوج‌ها حتی ممکن است تصمیم بگیرند که یک پیغام ویژه بر روی حلقه ازدواجشان حک شود تا عشقی که نسبت به یکدیگر دارند را همواره به هم نشان دهند.

چرا حلقه های ازدواج دایره ای شکل هستند ؟

همه چیز درباره حلقه ازدواج و حلقه نامزدی

 

از زیبایی ظاهری حلقه که بگذریم، شکل مدور یک حلقه ازدواج، معنای ویژه‌ای دارد. این حلقه دایره ای بی‌پایان است که هیچ آغاز یا پایانی ندارد. یعنی دایره ای که هرگز پایان نمی یابد، درست مانند عشق یک زوج متاهل به یکدیگر.

موادی که در ساخت یک حلقه عروسی استفاده می‌شود

فلزات و سنگ‌های قیمتی که در طراحی رینگ های عروسی به کار می‌روند نیز برای زوجی که تازه ازدواج‌کرده اند مفهوم مهمی دارد.

ساختار فیزیکی انگشتر ازدواج و موادی که برای ساختن آنها مورد استفاده قرار میگیرند طلا، نقره و پلاتین هستند که بافت محکمی دارند در مقابل  شکستن مقاوم هستند و این نشان‌ دهنده این واقعیت است که عشق زوج ها نسبت به یکدیگر نیز بسیار سرسخت و محکم است.

بسیاری از زوج‌ها برای انتخاب حلقه ازدواج، موادی که از آن ساخته شده را مد نظر قرار میدهند. انواع حلقه‌ ازدواج الماس ، بویژه در سال‌های اخیر یک انتخاب محبوب است. الماس‌ یکی از سنگ هایی است که بسیار مقاوم بوده و این سختی سمبل عشق همیشگی است که زوج ها به یکدیگر دارند.

علت گذاشتن حلقه در دست چپ

 

به مدت صد ها سال است که حلقه های ازدواج در دست چپ افراد قرار میگیرد. تاریخ قرار گرفتن انگشتر در دست چپ به زمان روم باستان برمیگردد. رومیان باور داشتند رگی از انگشت حلقه مستقیما به قلب می‌رود و با قلب مستقیما در ارتباط است. این باور قدیمی هنوز هم پابرجاست.

البته امروزه دانشمندان ثابت کرده‌اند که این موضوع صادق نیست. اما این داستان هنوز هم به عنوان یکی از دلایل اصلی انتخاب بسیاری از افراد، برای قرار دادن حلقه ازدواج در دست چپ شان است.

 

حلقه نامزدی چیست؟

انگشتر نامزدی حلقه ای است که در زمان پیشنهاد ازدواج به معشوقه داده میشود.

بر اساس رسم و رسوم، زنان حلقه نامزدی را از مردان دریافت می‌کنند. آن ها معمولا از زمانی که پیشنهاد ازدواج را دریافت میکنند تا زمانی که به طور رسمی باهم عروسی کنند حلقه نامزدی دستشان میکنند. داشتن حلقه‌ بر روی انگشت، به همه نشان خواهد داد که او به شریک خود متعهد است.

انگشترها می‌توانند به طور قابل توجهی از لحاظ ظاهرو قیمت متفاوت باشند، اما متداول ‌ترین نوع حلقه نامزدی، انگشتر الماس یا انگشتری با تکه های بسیار کوچکی از الماس است. حلقه نامزدی در انگشت میانی دست ‌چپ قرار داده میشود.

قیمت حلقه ازدواج و نامزدی

قیمت حلقه‌های عروسی و دیگر حلقه هایی که در مراسم نامزدی و بعد از آن رد و بدل میشود به میزان زیادی به موادی که در ساخت آن ها استفاده شده و اندازه آنان بستگی دارد. بیشتر حلقه های نامزدی دارای سنگ های قیمتی مانند الماس هستند؛ پس حلقه‌های قبل از مراسم ازدواج معمولا گران‌تر از حلقه‌های عروسی هستند.

 

چه زمانی حلقه عروسی به طرف مقابل داده میشود؟

حلقه‌های عروسی در طول مراسم ازدواج رد و بدل می‌شوند. این نشان میدهد که هر دوی شما از روزی که حلقه به انگست کرده اید اصطلاحا یکی شده اید و متعلق به یکدیگر هستید.

 

بین حلقه ازدواج و حلقه های نامزدی چه تفاوتی وجود دارد؟

معمولا حلقه های نامزدی از لحاظ قیمت گرانتر هستند.

در عوض حلقه های ازدواج ساده تر هستند و از سنگ هایی با قیمت پایین تر ساخته میشوند.

اول حلقه نامزدی، بعد حلقه ازدواج

معمولا، بهتر است اول حلقه نامزدی خریداری کنید، به خصوص اگر مطمئن نیستید که پیشنهادتان موفقیت‌آمیز باشد و به ازدواج ختم شود.

یا اصلا شاید ندانید که معشوقه شما چه نوع حلقه‌ای دوست دارد.

حتی این احتمال وجود دارد که آنچه را که شما انتخاب کرده‌اید، دوست نداشته باشد. بعضی از دخترخانم ها دوست دارند حلقه ازدواج را خودشان انتخاب کنند.

خرید حلقه نامزدی و ازدواج به عهده کیست ؟

 

انگشتر نامزدی یک هدیه ویژه برای دختر است که نشان دهنده تعهد داماد به عروس است، بنابراین برای خرید حلقه نامزدی، معمولا مرد باید مسئولیت آن را به عهده بگیرد. اغلب مردها حاضرند خرید آن را هرچند اگر هزینه بالایی هم داشته باشد به عهده بگیرند ولی اگر دختر هم بخواهد بخشی از هزینه خرید حلقه را پرداخت کند، مساله ای به وجود نمی آید.

در رابطه به خرید حلقه های ازدواج، هر دو طرف میتوانند توافق کنند که برای یکدیگر حلقه ازدواج بخرند. به این صورت که عروس برای داماد و داماد برای عروس حلقه خریداری کند

 

 

برای مشاهده و خرید زیورآلات از کایان اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید